+31 (0)591-239284 info@healthwisekliniek.nl

Cryotherapie

Lokale cryotherapie is een effectieve 15 minuten-therapie specifiek gericht op een bepaald lichaamsdeel om pijn/ontsteking te helpen verminderen, weefselschade te herstellen, bij herstel na een operatie, de bloedcirculatie te verbeteren en de huidtint te verbeteren. Het kan de behandeling van spier- en gewrichtspijn of letsel effectief verbeteren. Lokale cryotherapie maakt gebruik van een klein mobiel apparaat dat zeer koude lucht op een specifiek lichaamsdeel of op het gezicht aanbrengt. Bij Healthwise Kliniek bieden we lokale cryotherapie, gezichtsbehandelingen en lokale cryotherapie voor pijnbestrijding.

Cryotherapie voor het gezicht

Voordelen

• Doorbloeding en bloedsomloop worden verbeterd.
  • Stimuleert de collageenproductie dat leidt tot een meer stevige, gladde, elastische huid.
  • Vermindert fijne lijntjes en rimpels.
  • Verbetert acne en oppervlakkige littekens.
  • Verkleint de poriën en maakt de huid strakker voor een verfrissende gloed van het gezicht.
  • Vermindert wallen.
  • Verbeteren van huidaandoeningen, zoals rosacea, psoriasis, dermatitis en eczeem.

Wat te verwachten

• Liggend op uw rug in alle comfort
  • Een fijne nevel van cryogeen gekoelde lucht wordt door middel van ronddraaiende bewegingen op het gebied van uw keuze gehouden. Zoals uw gezicht, nek, borst en/of hoofdhuid.
  • De behandeling duurt 15 minuten bij luchttemperaturen tussen -32 ° C en -40 ° C

Lokale cryotherapie voor letsel en revalidatie

Voordelen

Het kan de behandeling voor spier- en gewrichtspijn of letsel effectief verbeteren. Dit komt vaak voor als iemand een verstuiking heeft, gespannen is, een spier heeft verrekt, na een operatie herstelt of een atleet is die een overmatig letsel heeft opgelopen. Lokale cryotherapie dringt voorbij de bovenste huidlagen, stimuleert de collageenproductie en biedt een efficiënte, krachtige, comfortabelere behandeling in vergelijking met traditionele toegepaste ijsbehandelingen.

Lokale cryotherapie behandelingen zijn ontworpen om zich op een specifiek deel van het lichaam te richten en de volgende voordelen te bieden

• Pijnverlichting
  • Vermindert ontstekingen
  • Vermindert zwelling
  • Vergroot het bewegingsbereik
  • Spoedig herstel

Lokale cryotherapie wordt vaak toegepast op de volgende lichaamsdelen

• Voeten, Fascia Plantar, Neuroma van Morton
  • Kuiten, enkels en achillespees
  • Schouders
  • Ellebogen
  • Nek
  • Rugpijn inclusief pijn in de onder- en bovenrug, trapezius en rhomboïde pijn
  • Hamstrings
  • Quadriceps, Lies / Psoas
  • Knieën
Pijnstillend

Met cryotherapie kan bij mensen met ontstekingsreuma in twee maanden tijd een significante vermindering van pijn worden bereikt.

Ontstekingsremmend

Het verlaagt onder andere de concentratie IL-6 in het bloed, waardoor een ontstekingsremmend effect optreedt. Ook vindt er vermindering plaats van ontstekingsbevorderende cytokines.

Sneller herstel na training / blessures

Vermindert verschillende spier-afbrekende markers zoals; creatinekinase, melkzuurdehydrogenase, myoglobine en immuun-markers (leukocyten en neutrofielen).

Stimuleert de doorbloeding

Cryotherapie verhoogt de bloedcirculatie in je lichaam waardoor zuurstof, voedingsstoffen en enzymen makkelijker door het lichaam stromen.

Stimuleert aanmaak van collageen

Voor een mooiere huid en goed voor de collageenproductie. Cryotherapie remt enzymen die collageen afbreken, namelijk collagenase.

Verbeteren mobiliteit

Cryotherapie vermindert klachten van fibromyalgie en reuma symptomen.

"Door de onderliggende oorzaak te behandelen en niet slechts symptomen te verbloemen, geeft dit ons lichaam de kans te herstellen! Bedankt Dr. Molina!!! 🙂"

Chiropractie patient

"Deze “onderhouds” behandeling houdt mijn rug in goede konditie en heb dan ook jarenlang geen rugpijn meer!!"

Chiropractie patient

Testimonials