Cryotherapie vraag & antwoord

Cryotherapie betekent letterlijk: koudetherapie. Bij Healthwise Kliniek (zowel Assen als Klazienaveen) beschikken wij over een compact cryo-apparaat voor het geven van lokale cryobehandelingen. Lokale Cryotherapie is een behandelvorm waarbij de huid lokaal in zeer korte tijd met extreem lage temperaturen (tot – 32°C) wordt afgekoeld.

Cryotherapie kan worden ingezet bij de behandeling van lokale pijnklachten en/of bessures aan bijvoorbeeld schouder, knie, enkel en rug. Het vermindert eventuele zwelling, ontsteking en pijn. Het positieve effect van Cryotherapie is de pijnstillende werking. Ook heeft het een gunstig effect op de inflammatie (ontsteking) gevoeligheid van het lichaam. De Cryotherapie is daarom ook zeer goed in te zetten bij bijvoorbeeld artrose en fybromyalgie.

Naast de pijnstillende en ontstekingsremmende behandelmethode, kan de Cryobehandeling ook als gezichtsbehandeling worden toegepast. Bij de gezichtsbehandeling wordt de huid van het gezicht en de nek met de zeer koude lucht behandeld. Het voelt prettig aan en werkt zeer rustgevend. De doorbloeding van de huid neemt enorm toe, afvalstoffen worden afgevoerd. Bovendien wordt door de kouprikkel oud collageen afgebroken en nieuw collageen aangemaakt. Rimpels verminderen, poriën verkleinen en de algehele elasticiteit van de huid neemt toe. Na de eerste behandeling is vaak al enig resultaat zichtbaar, meerdere behandelingen in korte tijd geven het beste resultaat.

• Een direct zichtbaar en voelbaar resultaat
  • Vermindering van lijntjes en rimpels
  • Fijnere poriën
  • Versteviging van huid
  • Lifting van het gelaat en hals
  • Verstrakken van de kaaklijn
  • Afvoering van overtollig vocht
  • Vermindering van ontstekingen op de huid
  • Stimuleren van collageenproducti

Voor een optimaal effect adviseren wij ± 8 tot 10 wekelijkse gezichtsbehandelingen

Cryotherapie wordt uitgevoerd door een getrainde medewerker en is een 100% veilige en natuurlijke behandeling

Wat onze patienten zeggen:

Bijna Voltooid...

Healthwise Kliniek gaat vertrouwlijk om met uw gegevens om en zal deze nooit delen met derden.