Cryotherapie

Ontstekingsremmer

Spoedig herstel

Pijnstillend

Met cryotherapie kan bij mensen met ontstekingsreuma in twee maanden tijd een significante vermindering van pijn worden bereikt.

Ontstekingsremmend

Het verlaagt onder andere de concentratie IL-6 in het bloed, waardoor een ontstekingsremmend effect optreedt. Ook vindt er vermindering plaats van ontstekingsbevorderende cytokines.

Sneller Herstel

Sneller herstel

Vermindert verschillende spier-afbrekende markers zoals; creatinekinase, melkzuurdehydrogenase, myoglobine en immuun-markers (leukocyten en neutrofielen).

Hoofdpijn

Stimuleert de doorbloeding

Cryotherapie verhoogt de bloedcirculatie in je lichaam waardoor zuurstof, voedingsstoffen en enzymen makkelijker door het lichaam stromen.

Verbeteren Mobiliteit

Verbeteren mobiliteit

Cryotherapie vermindert klachten van fibromyalgie en reuma symptomen.

Stimuleert Aanmaak Van Collageen

Stimuleert aanmaak van collageen

Voor een mooiere huid en goed voor de collageenproductie. Cryotherapie remt enzymen die collageen afbreken, namelijk collagenase.

Lokale cryotherapie is een effectieve therapie specifiek gericht op een bepaald lichaamsdeel om pijn/ontsteking te helpen verminderen, weefselschade te herstellen, bij herstel na een operatie, de bloedcirculatie te verbeteren en de huidtint te verbeteren. Het kan de behandeling van spier- en gewrichtspijn of letsel effectief verbeteren. Lokale cryotherapie maakt gebruik van een klein mobiel apparaat dat zeer koude lucht op een specifiek lichaamsdeel of op het gezicht aanbrengt. Bij Healthwise Kliniek bieden we lokale cryotherapie, gezichtsbehandelingen en lokale cryotherapie voor pijnbestrijding.

Wat te verwachten

• Liggend op uw rug in alle comfort
  • Een fijne nevel van cryogeen gekoelde lucht wordt door middel van ronddraaiende bewegingen op het gebied van uw keuze gehouden. Zoals uw gezicht, nek, borst en/of hoofdhuid.
  • De behandeling duurt 15 minuten bij luchttemperaturen tussen -32 ° C en -40 ° C

Lokale cryotherapie voor letsel en revalidatie

Voordelen:

Het kan de behandeling voor spier- en gewrichtspijn of letsel effectief verbeteren. Dit komt vaak voor als iemand een verstuiking heeft, gespannen is, een spier heeft verrekt, na een operatie herstelt of een atleet is die een overmatig letsel heeft opgelopen. Lokale cryotherapie dringt voorbij de bovenste huidlagen, stimuleert de collageenproductie en biedt een efficiënte, krachtige, comfortabelere behandeling in vergelijking met traditionele toegepaste ijsbehandelingen.

Lokale cryotherapie behandelingen zijn ontworpen om zich op een specifiek deel van het lichaam te richten en de volgende voordelen te bieden

• Pijnverlichting
  • Vermindert ontstekingen
  • Vermindert zwelling
  • Vergroot het bewegingsbereik
  • Spoedig herstel

Lokale cryotherapie wordt vaak toegepast op de volgende lichaamsdelen

• Voeten, Fascia Plantar, Neuroma van Morton
  • Kuiten, enkels en achillespees
  • Schouders
  • Ellebogen
  • Nek
  • Rugpijn inclusief pijn in de onder- en bovenrug.
  • Hamstrings
  • Lies
  • Knieën

Wat onze patienten zeggen:

Bijna Voltooid...

Healthwise Kliniek gaat vertrouwlijk om met uw gegevens om en zal deze nooit delen met derden.